"उर्गेनको
घोडा": कलाविहीन उपन्यास
युग पाठकको पुस्तक "उर्गेनको घोडा" उपन्यासभन्दा
पनि प्रचारबाजीले भरिएको
राजनीतिक दस्तावेजजस्तो देखिन्छ । जनयुद्धको
बखान गर्न लेखिएको
एपोलोजिस्ट कृति हो
यो । जनयुद्धको
कमान्डर रहेकी एकजना तामाङ
महिला म्हेन्दो केन्द्रीय
पात्र रहेको यो
उपन्यासमा ताम्सालिङ प्रदेशलाई आधारभूमि
बनाएर युद्धको मोर्चामा
खटेका लडाकुहरूको वर्णन
गरिएको छ ।
एक छेत्री युवकसँग
अन्तर्जातीय विवाह गरेर छोरीकी
आमा बनेकी म्हेन्दोको
मानसमा तामाङ पुर्खा योद्धा
उर्गेन र उनको
सेतो घोडा मोटिफका
रूपमा बारम्बार आइरहन्छ
। मकवानपुरमा रहेको
याबेङ खोलामा खस
राजाले उहिल्यै छलकपट गरेर
निहत्था तामाङ राजालाई उनको
योद्धा उर्गेन तथा अन्य
लडाकुसहित मारेको र तामसालिङ
कब्जा गरेर तामाङहरूलाई
लखेटेको इतिहास दोहोरिरहन्छन् म्हेन्दोको
दिमागमा । आफ्नो
पूर्खाविरुद्ध भएको घातको
बदला लिन जनयुद्धको
सहायतामा याम्बु (राजधानी काठमाडौं)
कब्जा गरेर खस
शासकको सत्ता
पल्टाउने सपना छ
म्हेन्दोको । विषय
त राम्रो छनेका
हुन् लेखकले ।
दबाइएका जातिले गरेको विद्रोह
र उनीहरूको मिथको
सहानुभूतिपूर्वक गरिएको वर्णन यसमा
छ । तर
लेखकमा शिल्पको अभाव भएकाले
यो झर्कोलाग्दो किताब
बन्न पुगेको छ
। त्यो पुरानो
मिथलाई असाध्यै धेरैचोटि दोहोर्याउँछन्
लेखकले । ("ए बाबा,
भयो क्या, बुझियो
! कति भनिरा एउटै
कुरा" भन्न मन
लाग्छ पुस्तक पढ्दै
गर्दा !) यो ठ्याक्कै
कम्युनिस्ट प्रशिक्षणको शैली हो,
एउटै कुरा भनेको
भन्यै गरेर कार्यकर्ताको
दिमागमा घुसाउने । रुसमा
एकताका "भल्गर मार्क्सिजम" अपनाएर
साहित्य लेख्ने चलन थियो
। यो उपन्यासले
त्यही परम्परालाई धानेको
छ । यही
वर्गीय र जातीय
चेतनाका कुरालाई कलात्मक बान्की
दिन पनि त
सकिन्थ्यो तर लेखक
यसमा चुकेका छन्
। अनि घरीघरी
इटालिक्समा उनले आफ्नै
कथा "लालपाइलो" पत्रिकामा धारावाहिक रूपमा विभिन्न
पात्रले पढेका र मन
पराएका भनी देखाएका
छन् । यो
नार्सिसिजम हो कि
कुनै उत्तरआधुनिक प्रयोग
? जे भएपनि भद्दा
देखिएको छ ।
लेखक आफैँ पात्रमा
हाबी भएका छन्
कतैकतै र बोझिल
संवाद बोलाएका छन्
। लामा लामा
कम्प्लेक्स वाक्य गठन पाइन्छ
। त्यसैगरी भाषिक
अशुद्धता प्रशस्त छन् पुस्तकमा
। क्रान्तिकारीको ठाउमा
"क्रन्तिकारी" छ पुस्तकभरि
। हिन्दी शब्द ज्यादा प्रयोग
गरिएका छन् ।
"पहलु", टेबलमा पडेको वस्तु",
"सन्नाटा" जस्ता शबदको निर्बाध
प्रयोगले लेखकको हिन्दीमोह झल्किन्छ
। नेपाली
पुस्तकहरूको पुरानो रोग, सम्पादनको
अभाव, बाट ग्रस्त
छ यो पनि
। रुपचन्द्र विष्टको
प्रसंग भने राम्रो
छ । अनि
मलाई पुस्तकमा गरिएका
प्रकृति वर्णन पनि राम्रो
लाग्यो । सैलुङको
चिसो हावाले छोएको
अनुभूति हुन्छ त्यहाँको वर्णन
पढ्दा । उपन्यासका
पात्रको कुरा गर्दा
म्हेन्दोको मानसिक उहापोहको विमर्श
खासै प्रभावशाली देखिन्न
अनि पल्लवीको चरित्रमा
धेरै आयाम पाइन्न
। अरु पात्रको
ठीकठीकै चरित्रचित्रण गरिएको छ । तर नेपालका
विविध जातजाति तथा
तिनका संस्कृतिप्रति चाहि
संवेदनशील बनाउँछ पुस्तकले ।
No comments:
Post a Comment